|
14 de Julio. 16:28h. 66 comentarios ![]() 983 lecturas ![]() ![]() El Mundo, contra La Vanguardia por el castellano El diario denuncia "desfachatez" i exige rotulación bilingüe ![]() ![]()
El diario El Mundo, en su edición de este lunes, dedica la portada, cuatro páginas interiores y la editorial a denunciar, según ellos, la exclusión del castellano en Cataluña. El titular de portada, por ejemplo, asegura que "la rotulación oficial en Cataluña vulnera por sistema el bilingüismo" y el subtítulo apunta que "la Generalitat y los principales ayuntamientos están excluyendo el castellano tanto de la señalización en poblaciones y carreteras como de la información urbana de interés público". El diario hace una recopilación de en qué lengua está la señalización en diversas localidades catalanas y los diversos anuncios oficiales de los ayuntamientos. Por otra parte, el editorial de El Mundo carga contra La Vanguardia, que este domingo, y también en un editorial, criticaba el Manifiesto por la lengua común. "En un editorial a toda página en el que arremetía contra el Manifiesto por la lengua común, La Vanguardia -diario catalán de referencia- sostenía ayer que en Cataluña no existe "acoso al castellano" y que "los castellanohablantes no sufren ninguna merma de derechos en el trato con los funcionarios públicos ni en la rotulación de carreteras, calles y edificios"", se explica. "El Mundo está en condiciones de demostrar lo contrario, como se puede apreciar hoy en nuestras páginas. La rotulación oficial de la Generalitat y la mayoría de los ayuntamientos vulnera sistemáticamente el bilingüismo, al utilizar en múltiples ocasiones el catalán en los carteles, edificios públicos y señales de tráfico o de información al ciudadano. Sólo algunos ayuntamientos y, por supuesto, la Administración Central del Estado rotulan en castellano y catalán", se añade. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() #66 Tià, Paisos Catalans. 15/07/2008 - 23:59 Feu els grans "Manifiestos por la lengua común";això només és fomentar l'odi.
#65 Ramon, Barcelona. 15/07/2008 - 12:42 Aquest Kropotkin, si realment fos rus i visqués a Vic escriuria en català. Els únics estrangers tan maleducats com per no aprendre català ni vivint a Osona són els espanyols.
#64 Joan, Sabadell. 15/07/2008 - 12:20 Kropo...demostra'ns que tu també ets bilingüe..va. Ànims, que no només de l'insult i la ràbia viu (vius) l'home.
#63 peri, ferico. 15/07/2008 - 11:40 No se kropto pero me parece queel unico que se cree "tu" verdad eres tu, la gente normal i corriente sabe perfectamente que el castellano no esta perseguido, pero a sujetos como tu la demagogia os inunda la boca
#62 Tirant, BCN. 15/07/2008 - 11:39 El Mundo es una empresa privada, aixi que publiquen com ells volen segons criteris economics. Una altra cosa seria si rebeixin subsidis com fan altres... No es un problema de llengues, ho es de llibertat...es que sempre igual...
![]() #66 Tià, Paisos Catalans. 15/07/2008 - 23:59 Feu els grans "Manifiestos por la lengua común";això només és fomentar l'odi.
#65 Ramon, Barcelona. 15/07/2008 - 12:42 Aquest Kropotkin, si realment fos rus i visqués a Vic escriuria en català. Els únics estrangers tan maleducats com per no aprendre català ni vivint a Osona són els espanyols.
#64 Joan, Sabadell. 15/07/2008 - 12:20 Kropo...demostra'ns que tu també ets bilingüe..va. Ànims, que no només de l'insult i la ràbia viu (vius) l'home.
#63 peri, ferico. 15/07/2008 - 11:40 No se kropto pero me parece queel unico que se cree "tu" verdad eres tu, la gente normal i corriente sabe perfectamente que el castellano no esta perseguido, pero a sujetos como tu la demagogia os inunda la boca
#62 Tirant, BCN. 15/07/2008 - 11:39 El Mundo es una empresa privada, aixi que publiquen com ells volen segons criteris economics. Una altra cosa seria si rebeixin subsidis com fan altres... No es un problema de llengues, ho es de llibertat...es que sempre igual...
#61 Ramon, Barcelona. 15/07/2008 - 10:44 Per mi que és xenofòbia, Kopro. Això vostre és xenofòbia.
#60 Kropotkin, Vic. 15/07/2008 - 10:35 ¿Porque los nazionanistas odian tanto la verdad?
#59 Independència, Països Catalans. 15/07/2008 - 09:18 Jo el que puc dir, lamentablement, és que La Vanguardia escriu amb la mateixa llengua que ho fa El Mundo.
#58 Núria, Reus. 15/07/2008 - 09:15 Jo no llegeixo aquest pamflet, però estaria bé que prediquessin amb l'exemple i fessin una edició en català perquè els seus lectors puguessin optar per escollir una o altra llengua, amb llibertat. Seran coherents senyors del World?
#57 JORDI, BCN. 15/07/2008 - 09:12 Veamos puede un castellano vivir en cataluña sin tener ni papa de catalan respuesta si, puede vivir un catalan en catalunya sin tener ni papa de castellano no, por tanto que lengua esta en peligro???
#56 Scalvini, Sant Pol de Mar. 15/07/2008 - 08:55 Quan El Mundo faci una edició bilingüe de la seva edició catalana,que parli...
#55 Tirant, BCN. 15/07/2008 - 08:49 Totalment d'accord amb la denuncia dels retols. No n'hi ha d'un bilingue i es fa el mateix a tots els organismes publics. S'hauria de fer amb les dues llengues sempre. Aquests Nacionalistes nomes fan que la gent agafi tirria al catala.
#54 diogenes, colonia barchinona. 15/07/2008 - 08:35 Al citizen kane: al hispano que no entienda el catalan, que lo aprenda. Todos los catalanes que conozco han tenido que aprender el castellano (sin opción) y siguen vivos. Sabemos eso del derecho de conquista, pero no querais, ademas, argumentarlo.
#53 Jaime, Barcelona. 15/07/2008 - 08:31 Pobrets españoles no poden sortir de la seva España monolingue perquè llavors no entenen res, no poden anar a França, Anglaterra, Alemanya perquè allà tot es retola en llengues diferents del castlellà i es podrien fer un embolic.
#52 Josep, Besalú, Garrotxa, Regió II. 15/07/2008 - 01:27 Vaja, segueixen. I seguiran. Creieu que s'aturaran? mireu que varen fer al Rif els anys vint (armes quimiques) o al indigenes americans. Els hem d'aturar i fer fora. Independencia ja, amb urnes o sense.
#51 cITIZEN KANE, bcn. 15/07/2008 - 00:30 lO QUE DICE EL MUNDO ES MERIDIANAMENTE CIERTO. A mi no me afecta al saber catalán, epr al resto de españoles, si les afecta cuando nos visitan.
#50 Jordi, Sant Feliu de Pallerols. 15/07/2008 - 00:08 Els hi regalem una Eurocopa i ara volen un Mundial. Els espanyols sempre plorant
#49 Sergi, Manresa. 14/07/2008 - 23:53 MANIFESTACIÓ JA CONTRA ELS ATACS SISTEMÀTICS AL CATALÀ PER PART DELS ENERGÚMENS ESPANYOLISTES QUE NO ENTENEN QUE ES PRACTIQUI L'OFICIALITAT DE LES LLENGÜES PRÒPIES DELS TERRITORIS DE L'ESTAT ESPANYOL QUE EN TENEN!
#48 Cesc, barcelona. 14/07/2008 - 23:51 El que em de fer, es tenir molta natalitat Catalana i tornar als xarnegos a la cloaca d'on varen venir!
#47 mart?, Argentona. 14/07/2008 - 23:13 Que pesats son aquests espanyols, que ?que no tenen res mes a fer ?
#46 Trebla, Sabadell.cat. 14/07/2008 - 23:12 Aquest cap de setmana he estat a Madrid, Museus, bus turistic, etc,etc, en llloc he pogut triar el Català i això que ho tenien amb angles, alemany, frances, etc. pero no el meu i que esta a Espanya. s'omplen la boca d'espanya i nomès volen dir Castella
#45 Francesc, Barcelona. 14/07/2008 - 22:57 Ahir a la tele vi veure la noticia de la
#44 Ramon, Barcelona. 14/07/2008 - 22:55 Què va fer, l'Aznar? Penjar una bandera que ara presideix la "plaza roja" de Canal Pus?
#43 Joan, Lloret de Mar. 14/07/2008 - 22:30 Jo crec que com més ens toquin els collons millor per la nostra llengua.Aquest nostre país només es mou quan li trepitjan el ull de poll.Recordeu la pujada d´ERC quan la bestiola del Aznar abordaba com un gos foll.Endavant carcundia espanyolista!!!
#42 josep, gracia. 14/07/2008 - 22:19 Si no fos per el patetisme de quatre psicòtics de la direcció, que imposen opinions folklòriques, desassenyades i fora de lloc, Mundo seria un gran diari. Hem sap greu per els excel·lents periodistes que hi treballen.
#41 Egarenc, Terrassa. 14/07/2008 - 21:43 Què volen aquesta gent que truquen de matinada?
#40 xavier33, girona. 14/07/2008 - 20:51 COLONS ESPANYOLS: aquets son els vostres problemes quotidians, reals, els problemes més grans que teniu?? i l'habitatge, i els preus, els sous, els ajuts socials, els ajuts de viudetat, les pensions, els acomiadaments d'empreses????
#39 Ramon, Barcelona. 14/07/2008 - 20:25 Bilingüisme a tots els estaments oficials? Vinga. A partir d'ara, a Catalunya, als quarters, quan un suboficial senti una conversa en català, després de dir el "Musho catalino suerto" de rigor, haurà d'afegir-hi: "Copso catalans a dojo".
#38 josep lluís, sant feliu de guíxols. 14/07/2008 - 20:11 Si de debò els de El Mundo están pel bilinguisme,doncs que ho demostrin fet a Catalunya una edició també amb català.
#36 Ressort, Barberà del Vallès. 14/07/2008 - 19:32 Ni cas de El mundo,ni de la COPE,ni dels signants de manifestos etc,Són uns provincians imperialistes i analfabets que no tenen ni p..idea del què passa a Catalunya,ni al món.Tot el que depassi la M-30 ja els supera;no han sortit en sa vida de la Meseta.
#35 Ramon, Barna. 14/07/2008 - 19:28 juan (Zaragoza) si el idioma es tan indiferente porque hay un gran paquete legislativo español que impone el uso del castellano?
#34 Ramon, Barcelona. 14/07/2008 - 19:27 Món boig. Ara resulta que el Conde Godó es el grand efensor del català. Ell en deu ser el primer sorprés.
#33 Ramon, Lleida. 14/07/2008 - 19:26 Recordo que la LLei de Normalització Linguistica es la mateixa que s'aplicava durant els 8 anys del govern de Aznar(4 d'ells amb majoria absoluta)perquè llavors no van fer res?perquè es una llei que ha passat tots el recursos judicials que han presentat
#32 Guillém de Varòic, Varòic. 14/07/2008 - 19:24 Jo també estic d'acord amb el Mundo. Així que els diaris que envïin a Catalunya, han de ser en castellá i en catalá. Que donguin exemple de bilingüisme!.
#31 Paco Pil, Hojpitalé. 14/07/2008 - 19:18 A veure si us informeu sobre la legislació: a Catalunya no hi ha bilingüisme oficial (cas de la ciutat de Brussel·les, per exemple), sinó cooficialitat de llengües. No cal posar-ho tot en tots dos idiomes. Si no ho enteneu és perquè no voleu.
#30 Melindro, Terrassa. 14/07/2008 - 19:17 El Mundo té raó, a partir d'ara exigeixo la meitat de les TV que es veuen a Catalunya en Català, i el 50% de la premsa de qualsevol quiosc en català. O al menys en bilingüe.
#29 Josep, Sabadell. 14/07/2008 - 19:08 Juan de Zaragoza, coge el AVE y ven a Catalunya a comprovar lo que os dicen. En serio, serás bienvenido y te llavarás una agradable (para ti) sorpresa
#28 juan, zaragoza. 14/07/2008 - 19:02 Joan haztelo mirar, el hecho de que una persona rotule su comercio en catalan, marroqui o castellano deberia ser para ti INDIFERENTE como lo es para las personas normales Hay que ser un pco enfermo para querer imponer TU LENGUA a los demas
#27 Manel, barcelona. 14/07/2008 - 19:02 El que hauríen de demanar aquests senyors que tant els molesta el nostre idioma, és la modificació de la constitució espanyola per declararoficials, com a Suissa, totes les llengües que es parlen en el territori. Perquè no ho fan ?.
#26 jordi, Catalanolandia. 14/07/2008 - 19:01 acaso no es verdad lo que denuncia el mundo?
#25 Josep, Sabadell. 14/07/2008 - 18:59 Estic d'acord amb 'El Mundo'. Hem de ser bilingües totalment, per tant, exigeixo al Conde de Godó (casposa denominació, per cert) que faci una edició en català de LV i El Mundo Deportivo.
#24 as, bcn. 14/07/2008 - 18:53 Si com es nota que troben a faltar San Baudilio del Llogregat. San Fausto de Campocentellas, Ventanillas ... les plaques del ministerio de la vivienda , els carrers dedicats al Generalisimo i algun afusellament...
#23 joan garcia, Tarragona. 14/07/2008 - 18:50 Jo em pensava que en P.J. a questes alçades del anya ja estava a la pisicina que s'ha construït sobre el domini públic.
#22 Jordi, Barcelona. 14/07/2008 - 18:45 el que hauríem de fer és excloure el castellà de veritat. Ja que ens busquen que ens trobin. Sempre posem l'altra galta i aquest és el nostre problema. Encara que sigui per estètica i pel bon gust, NO al castellà a Catalunya!!
#21 Juan Antonio, L'Hospitalet. 14/07/2008 - 18:37 ¿vulnera el bilingüismo? que jeta! ser bilingüe implica saber las 2 lenguas, si solo sabes una no eres bilingüe!
#20 Joan, Barcelona. 14/07/2008 - 18:36 Jo tinc un pintor davant de casa que porta una furgoneta on hi posa "Juan Pérez. Pintor. San Vicente de Castellet". Em toca els pebrots, però em toca aguantar-me.
#19 E-1001, oliana. 14/07/2008 - 18:32 Comença d'hora l'agost informatiu. Parleu del Pocero i la Pantoha, que aquí no tenim problemes lingüistics enlloc. Igual que fa trenta anys i ningú dèia res.
#18 Victor, Barcelona. 14/07/2008 - 18:29 En aquests moments un 0,3% de la població espanyola dona suport al Manifiesto....
#17 Niño de los peines, Barna. 14/07/2008 - 18:28 Viva el Manifiesto contra la intorlerancia
#16 Carolina, Barcelona. 14/07/2008 - 18:28 Són tan pesats! A veure: ¿des de quan la política lingüística de Catalunya la dicta el director d'un diari de Madrid? ¿No tenim un Estatut, un Parlament, uns partits polítics propis...? Doncs que facin la seva feina i ni cas del Pedro J.
#15 Xavier, Barcelona. 14/07/2008 - 18:27 Mira, a la "incineradora" del Besós hi ha un cartell oficial de l'Ajuntament de Sant Adrià i el FEDER sobre les obres de la instal·lació només en castellà.
#14 xavier, Gavà. 14/07/2008 - 18:18 Si tan els agrada el bilingüisme que el practiquin a Espanya. Probets ignorants.
#13 Maria, barcelona. 14/07/2008 - 18:09 en el bloc de joan puig, ja ho advertia, aquest diari és desinformació, no ser com li feu ca.
#12 Fèlix, Badalona. 14/07/2008 - 18:05 Ja fa dies que la recollida de signatures s'ha estancat pels volts de 120.000 i cal donar una altra empenta. Més val no fer-ne cas i l'assumpte se'ls morirà entre les mans de la mateixa manera que el van fer néixer. Ni cas.
#11 joan, bcn. 14/07/2008 - 18:00 Nomes han aconseguit 120000 adhesions als seu "Manifiesto", quants lectors tenen realment? No será que l´EGM está manipulat?O només un de cada deu lectors el recolza?Quantes adhesions han aconseguit a Catalunya? Només es una pregunta tonta....
#10 Fèlix, Badalona. 14/07/2008 - 17:57 Buff, que pesats, Déu meu! Exuperancia, pixa'l fins que s'ofegui. Mare meva com està de pesat el "niño del corpiño".
#9 MAR, bcn. 14/07/2008 - 17:53 La exclusión del Castellano en la administración catalana es mas que manifiesta , y todo aquel que lo niegue miente . Todos los comunicados ,anuncios, citaciones publicidad, ordenanzas, pregones etc etc SOLO está en catalán . eso no es democratico
#8 Pere, Barcelona. 14/07/2008 - 17:52 Gracienc, per victimisme el del Inmundo i tota la trepa. No paren, i això que no viuen a Catalunya. Per què serà que només es queixen els de fora?
#7 fideli, rdnes. 14/07/2008 - 17:51 com més ens toquen el collons més sobiranistes soms.... com no fotem un parell d'òsties ben donanes ens aniràn donant pel cull sempre, i més aquest mariconàs del cul!!!!
#6 fideli, rdnes. 14/07/2008 - 17:49 coño! si la vanguardia se edita en castellano!!! eso de bilingüe¿qué significa? ¿que hay que editarla en catalán?
#5 Jon, BCN. 14/07/2008 - 17:47 Són pesats, realment pesats... Que perversa sembla la paraula "llibertat" quan surt de les seves boques... que trist que ens hagin tocat uns veïns així.
#4 joan, bcn. 14/07/2008 - 17:43 Quants diaris ven el Mundo a catalunya? No tenen cap credibilitat
#3 Gracienc, Gràcia, BCN. 14/07/2008 - 17:41 E-noticies, que he visitado durante meses en busca de buena información sobre la actualidad catalana, se está convirtiendo en receptáculo del más pedestre victimismo nacionalista. Una lástima. Parece que tendré que ir a buscar información a otra parte.
#2 Fran, Llinars. 14/07/2008 - 17:33 Tota la rao. Al barri barceloni del Born encara es poden veure plaques antigues de carrers bilingues, perque no pot ser aixi ara?
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Lo + comentado Lo + visto Lo + enviado Lo + comentado Lo + visto Lo + enviado Lo + comentado Lo + visto Lo + enviado 07.01.09 · ![]() 09.07.08 · ![]() 27.05.11 · ![]() 24.07.11 · ![]() 31.05.11 · ![]() 30.06.08 · ![]() 06.10.11 · ![]() 14.05.09 · ![]() 18.08.08 · ![]() 17.10.11 · ![]() 07.09.11 · ![]() 28.05.11 · ![]() 15.04.11 · ![]() 24.07.11 · ![]() 04.04.11 · ![]() 27.05.11 · ![]() 03.05.12 · ![]() 12.04.12 · ![]() 19.10.11 · ![]() 18.05.10 · ![]() 03.11.08 · ![]() 23.02.09 · ![]() 05.11.09 · ![]() 09.07.08 · ![]() 12.04.12 · ![]() 18.05.10 · ![]() 06.01.11 · ![]() 27.05.11 · ![]() 12.01.10 · ![]() 15.04.11 · ![]() ![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

Aviso legal | Quienes somos | Publicidad | Contacto | Colabora |
© Copyright e-noticies.com · Se permite la reproducción siempre que se cite la fuente
Créditos: Desarrollo Hispanetwork · Diseño Ochionet
Noticias en catalán · Noticias en castellano
e-notícies - Noticias Comunicación - El Mundo, contra La Vanguardia por el castellano



























