Comunicación · 9 de Enero de 2017. 08:26h.

La Vanguardia hace campaña por el referéndum pactado

El diario publica una encuesta según la cual el 59% quiere una consulta pactada

La Vanguardia hace campaña por el referéndum pactado

Puigdemont anunció un referéndum sí o sí

El diario La Vanguardia ha publicado una encuesta sobre el referéndum en Catalunya en la edición de este lunes y refleja que la mayoría quiere un referéndum pactado y descarta la vía unilateral. Un 76,6% de los encuestados estaría de acuerdo en que Catalunya pueda convocar un referéndum para decidir sobre la independencia, mientras que un 19,7% se opone a la consulta.

El compromiso del presidente de la Generalitat, Carles Puigdemont, de convocar un referéndum aunque no sea acordado con el Gobierno español no tiene el apoyo mayoritario de los encuestados. Según el sondeo, los partidarios de la consulta, el 59,1% defiende que el referéndum debe ser pactado con el Ejecutivo español, mientras que la vía unilateral, si Madrid no autoriza el referéndum, sólo tiene el apoyo del 37,3 % de los partidarios del referéndum.

El referèdum daría, según el sondeo, un mpat técnico entre partidarios y detractores de la independencia. El 42,3% de los encuestados aseguran que votarían sí, mientras que el 41,9%, votaría en contra de la separación. El 5,9% tiene claro que no votaría, mientras que el 9,9% no aclara sus preferencias.

Portada de La Vanguardia

47 Comentarios

Publicidad
#21 Tirant, Bcn, 09/01/2017 - 18:56

Doncs ... va a ser que NO ... No hi haurà referèndum d'autodeterminació perquè no es canviarà la Constitució per satisfer els deliris separatistes. La sobirania nacional recau en tot el poble espanyol ... I punt.

#21.1 Jordi Perpinyà, Perpinyà, 09/01/2017 - 19:42

La llibertat d'una nació ocupada per la força no és cap deliri, és el que toca. Si Castella fos ocupada també seria majoritàriament independentista. Visca la llibertat dels pobles oprimits!

#21.2 Pobres niños ricos, Capellades, 09/01/2017 - 21:19

Jordi ..llibertat dels pobles oprimits!
Y que no te de verguenza decir eso
Bueno, que te va a dar, si para eso tienes que saber lo que es la vergüenza, que es lo que provocas al leerte, mezcla de vergüenza y asco .. Pobret el Jordi oprimit, quina llastima mes gran, estic a punt de plorar !!

#21.3 Jordi Perpinyà, Perpinyà, 09/01/2017 - 22:01

Només en ments malaltes la demanda democràtica de llibertat per a les nacions oprimides com Catalunya pot provocar fàstic. En canvi que una nació n'ocupi violentment unes altres des de fa segles et deu provocar orgasmes, oi? No sé qui dels dos no gira rodó?

#20 No perdeu el temps, Bcn, 09/01/2017 - 17:18

En cas que el pretès referendum es portès a cap i previsiblement els resultats fossin negatius per als promotors, res no canviaría, l'endemà ja hi tornaríem a ser: la matraca tornaría a començar. Hi ha molts interesosos en joc. tant s'els en fot que el país s'en vagi a can Pistraus.

#20.1 Karhu, Bcn, 09/01/2017 - 19:20

Segons les enquestes: quina participacio hi hauria d'haver per que es cumplisin els teus pronostics? Ja que els del si aniran la gran majoria

#20.2 Potser si, Bcn, 09/01/2017 - 20:41

Tens raó, com ha dit el president del fregall, amb una minsa participació sols caldría un vot afirmatiu més. Oli en un llum i totalment democràtic, tu!

#19 Nobel, Vic , 09/01/2017 - 15:56

Ahora nos quieren mentalizar con la VENTANA referendum pactado. Con tal de seguir teniendo PRIVILEGIOS sobre los demas y seguir pillando. La CORRUPCION sigue.

#19.1 Karhu, Bcn, 09/01/2017 - 19:21

Ya estaba en el "full de ruta". Preguntate porqie han querido implantarte la idea artificilar de que es un nuevo movimiento cuando ya estaba previsto?

#18 Gaiteiro, Somniatruites de Catalunya, 09/01/2017 - 14:17

Interpretació correcta de la enquesta:
De 100, 20 no volen referendum i 3,5 NS/NC
Els 76,5 restants volen referendum, i d'aquets només 42,3 están per l'independència.
TOTAL el 32.5 % del electoral esta a favor de l'independència

#18.1 Karhu, Bcn, 09/01/2017 - 15:20

Fem un referendum i sortim de dubtes, total estas hipersegur de ser majoria del 70% guanyareu per golejada i ens callareu. A no ser que no creguis el que dius i tinguis por del resultst

#18.2 Jordi Perpinyà, Perpinyà, 09/01/2017 - 19:44

No volen votar, no volen deixar votar, no volen democràcia. Només volen imposició totalitària. Cap sorpresa, és la línia genètica de Castella.

#17 Ajo y Agua, Bcn, 09/01/2017 - 12:43

Interessant... el 46% dels votants de Ciudadanus estan a favor del referendum. Només s'hi oposa el sector mes caspós i ranci de la societat catalana.

Ajo i aguaaaa!!@
//*//