Usuarios
·
·
·
·
·
·
·
·
Portada > Comunicación > Pujol reprocha a Buenafuente que haga "las bromas en castellano"

Usuarios
Portada > Comunicación > Pujol reprocha a Buenafuente que haga "las bromas en castellano"

|
22 de Enero. 13:14h. 79 comentarios ![]() 1260 lecturas ![]() ![]() Pujol reprocha a Buenafuente que haga "las bromas en castellano" El ex president se pregunta "por qué utiliza 'gilipollas' y no 'txitxarel·lo' o 'gamarús'?" ![]() ![]() El ex presidente de la Generalitat, Jordi Pujol, ha reprochado al humorista Andreu Buenafuente haber contribuido al proceso de castellanización del catalán, durante la charla en el centro de estudios que lleva su nombre. Pujol ha lamentado que "parece que quedas mejor si haces las bromas en castellano" y ha recriminado a Buenafuente haber popularizado a través de TV3 el término 'gilipollas': "¿Por qué no utilizaba expresiones catalanas como 'txitxarel·lo', 'gamarús', 'capsigrany' o 'poca-solta'?", se ha quejado. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() #78 Anonim, Barcelona. 24/04/2010 - 00:07 Otro ejemplo de los ataques del nacionalismo catalan a todo lo castellanoparlante o lo español.
#77 masmalows, madrid. 24/01/2009 - 02:37 Lo siento por los nacionalistas y su verborrea,que pena dais,para el resto de los catalanes,¡¡visca Catalunya lliure¡¡ de nazi-onalistas.
#75 kitus, bcn. 23/01/2009 - 13:53 Hauríem de ser també bel.ligerants amb els ANGLICISMES, però aquests no fan nosa no? mobing, éts un crak, etc etc
![]() #78 Anonim, Barcelona. 24/04/2010 - 00:07 Otro ejemplo de los ataques del nacionalismo catalan a todo lo castellanoparlante o lo español.
#77 masmalows, madrid. 24/01/2009 - 02:37 Lo siento por los nacionalistas y su verborrea,que pena dais,para el resto de los catalanes,¡¡visca Catalunya lliure¡¡ de nazi-onalistas.
#75 kitus, bcn. 23/01/2009 - 13:53 Hauríem de ser també bel.ligerants amb els ANGLICISMES, però aquests no fan nosa no? mobing, éts un crak, etc etc
#74 Catalán, Barcelona. 23/01/2009 - 13:39 Pues yo soy catalán y utilizaré prinmcipalmente castellano y quizá inglés. Si hago las cosas en catálán pierdo exportabilidad porque no lo va a entender/utilizar/aprovechar ni la milésima parte de la gente...
#73 CarlosM, Valencia. 23/01/2009 - 13:36 y a mi modo de ver, la palabra 'gilipollas' tiene una rotundidad semántica de la que carecen las alternativas catalanas y no veo mal su adopción por los catalanoparlantes pero, como digo, ha de ser la lengua hablada la que tenga la última palabra.
#72 CarlosM, Valencia. 23/01/2009 - 13:34 Los extranjerismos o neologismos que una lengua toma de otra. Son normales en una lengua viva, no así en las lenguas fósiles. Podrán ser más o menos pertinentes pero esto lo decide su permanencia en el tiempo en la lengua que los acoje. En este caso y
#71 User303, Vigo. 23/01/2009 - 13:19 Estoy deseando ver si le contesta el bueno de Buenafuente.
#70 Alex, barcelona. 23/01/2009 - 12:19 Antes de criticar debeis informaros. Pujol se refiere a la etapa de buenfuente cuando tenia un programa en tv3 en catalan. Salia un personaje que era el gilipollas que es un termino no correcto en catalan. No os dejeis embaucar por la derecha española.
#69 Kropotkin, Vic. 23/01/2009 - 11:55 Pero que gilipollas que llegan a ser los nazionanistas catalanes...
#68 Carme, Torelló. 23/01/2009 - 11:49 Pujol es referia a quan buenafuente va crear el personatge de "gilipollas", que el va crear en un programa en català a TV3! Aleshores el més lògic és que el personatge fos el gamarús, per exemple.
#67 miquel, tarragona. 23/01/2009 - 11:38 I jo hi estic d'acord. Buenafuente fa tuf d'espanyolisme.
#66 Juan Españolino, murcia. 23/01/2009 - 11:09 ESTOY MUY DE ACUERCO CON May (Cadiz) Y AÑADIRÈ QUE SI BNF NO TIENE MÁS EXITO ES POR SU ACENTO CATALÁN. PUÉS ANDA QUE SI UTILIZA EL TERMINO "PICHA-COLTA" REFIRIENDOSE A PUJOL...
#65 Kropotkin, Vic. 23/01/2009 - 10:15 Este Pujol ha debido olvidar que él fue alferez del Ejercito Español y tenia que decir continuamente aquello de "Viva España". A ser alferez no te obligaba nadie. A hacer la mili si, pero a ser alferez no...
#64 May, Cadiz. 23/01/2009 - 09:44 Vamos digo yo: "si Buenafuente trabaja para una tv publica" ¿tendría sentido que las bromas las dijera en catalan? Kien iba a entenderlo? Pujol.....aunke te pese, aunke para tí sea una humillacion, TIO ERES ESPAÑOL, POR GENTE COMO TU TENEIS ESAS FAMA
#63 Nita, Madrid. 23/01/2009 - 09:29 Vive Diox que de gilipoyeces dicen algunos politicos por llevarse el gato al agua en su casa.
#62 mer, bcn. 23/01/2009 - 09:26 en 1 lugar me sorprende el catalanismo radical de la derecha catalana como CIU además BNF es mas catalanista que muxos de CIU asi k vaya xorrada eso k hable mas castellano;i al retrogrado manipulado k odia als "estrangers" sigue asi k lo estas bordando.
#60 JM, Martorell. 23/01/2009 - 09:14 I mentrestant el govern de CIU subvencionava la Vanguardia.
#59 Josep, Barcelona. 23/01/2009 - 08:55 Si vull veure algú parlant en castellà, em quedo amb les versions originals, o sigui amb tipus graciosos naturals com el Mauricio de la sèrie Aída. És molt més autèntic.
#58 Josep, Barcelona. 23/01/2009 - 08:54 Jo el Buenafuente el vaig veure mentre va ser un humorista català. Des que s´ha passat al castellà no l´he vist mai més ni el veuré. M´ha passat el mateix amb la Barceló i la Griso, ni me les miro. Em repugna sentir-les parlar en estranger.
#57 Josep, Barcelona. 23/01/2009 - 08:52 Quina prepotència, Santi, segurament parles amb tanta xuleria perquè ignores el veritable poder de La Caixa, que no només et pot intimidar quan vulgui sinó també eliminar del mapa de soca-rel.
#56 ccc, bcn. 23/01/2009 - 08:39 considerant la quantitat de gent q fa servir la paraula 'gilipollas' i d'altres, potser hauriem de considerar la possibilitat d'acceptar-les com a catalanes oficialment.
#55 MASMALOWS, MADRID. 23/01/2009 - 08:21 Ay Pujol Pujol,bueno es que recuerde que el franquismo por suerte para todos ya murio.
#54 Lluís, Tortosa. 23/01/2009 - 08:06 A mi em repugna el Bonafont. Un simple bufó de l'espanyolisme. Res més.
#53 Santi, madrid. 23/01/2009 - 01:45 Yo pienso que cada uno debe hablar como le salga la polla pero realmente da pena q creais q el catalan va a intimidar al español alguna vez. Es lo q ai y os jodeis y ya esta.
#52 Ramon, Barcelona. 23/01/2009 - 01:08 Español del año? I quan dius que va passar, això? Quan el PSC omplia Barcelona de banderes espanyoles? O abans, quan el PSOE volia empresonar Pujol? O després, quan els socialistes torturaven fins la mort i disolvien els cadàvers en calç viva?
#51 Ramon, Barcelona. 23/01/2009 - 00:54 La COPE no qualifica Buenafuente de separatista. El qualifica de sociata. De bufó propagandista i sectari dels sociates. I en això l'encerten. Qui acusen de separatista és Montilla. I en això òbviament desbarren.
#50 Don Bernardino, Cáceres. 23/01/2009 - 00:19 Mis conocimientos de catalán son muy pobres, aunque algo sí entiendo. Pero esa palabreja de "gamarús" no la conocía y a fe que me ha gustado. A partir de ahora ya sé cómo denominar a Pujol, Carod, Losantos y otros gamaruses cuando me refiera a ellos.
#49 la mancha is spain, CR con dos cojones..... 23/01/2009 - 00:10 Basta ya de nacionalismo, que dais asco los catalanes, sois unos peseteros, angustiosos y enfermos que nada mas que pensais en vuestra lengua, vuestros impuestos, vuestro lloriqueo hacia el gobierno, y un nacionalismo dependiendo para que lo querais?? eh
#48 Sesgueioles, BCN. 22/01/2009 - 23:52 Apostaría mi fortuna (escasa, vale) a que estos comentarios de Pujol son en realidad de su señora esposa doña Marta Ferrusola.
#47 amoscaciques, girona. 22/01/2009 - 22:31 En Jordi Pujol és un crack!!!! aquest tio q ara va de nacionalista català foribund...va ser ESPAÑOL DEL AÑO no fa pas massa!!!! no us extranyi q algun dia ho sigui en Carod Rovira!!!
#46 Pako, Santako. 22/01/2009 - 22:29 Quin tufu a Le Pen que comença a fotre el nacionalisme català...sempre assenyalant amb el dit als "infidels"...jo si fós el Buenafuente li respondria a en Pujol: porque me sale de los mismisimos.
#45 F.M., Lleida. 22/01/2009 - 20:35 Els comentari de Pujol i els d'aquí davall fan pensar que un idioma quan només s'utilitza per insultar o discutir sobre insults (autòctonament o barbàricament) té poc futur.
#44 Josep Manel, bcn. 22/01/2009 - 20:24 Buenafuente és acusat de separatista per la COPE i d'espanyolista per l'independentisme. La gent q és criticada pels extrems solen tenir molta raó...
#43 dadma, barcelona. 22/01/2009 - 20:10 kropotkin ai, me l'imagino com un cavaller de l'odre dels calatrava els monjos del "medievolo" amb l'espasa ben alta i cridan contra els sarrains, amb els ulls injectats de sang i amb la creu com a guia al ben mig de la meseta castellana. ës un heroi
#42 rafel, lleida. 22/01/2009 - 20:07 ha dicho ''gilipollas'' por que le da la gana
#41 Ramon, Barcelona. 22/01/2009 - 19:46 Els vots no valen tots el mateix a cap democràcia. Sempre hi ha correccions fetes per vertebració social i cohesió territorial. I òbviament no s'obté el dret a pel sol fet de la residència. Sempre existeix algun requisit més. Com ser nacional.
#40 Roger, Balsareny. 22/01/2009 - 19:44 Lluís de St. Cugat, no ho sé tu, pero el Buenafuente no és perfectament bilingüe, si ho fos, quan parlés en català no hauria de recorrer sistematicament al castellà cada cop que ha de dir una paraula barroera.
#39 Roger, Balsareny. 22/01/2009 - 19:42 És que s'han de tenir pebrots... el Pujol el va tenir fitxat a tv3 no se quants anys i mentre molts ens queixavem del seu llenguatge i ara ve a queixar-se de que digui jilipollas i no gamarús? Que s'ho faci mirar...
#38 Walzer, BCN. 22/01/2009 - 19:11 Ramon, jo en això sóc radical. En democràcia, tots els vots valen igual. No hi ha vots de primera (els nostres) i de segona (els dels altres). Si no, estem parlant d'una altra cosa, però no de democràcia. (de referendums franquistes, per exemple)
#37 Alcampelló, Barcelona. 22/01/2009 - 19:06 A mi tampoco me gusta gilipollas. Prefiero torracollons o embefio, aunque esto a lo mejor es chapurreau de la Franja.
#36 Ramon, Barcelona. 22/01/2009 - 18:56 A les eleccions nacionals, el vot sociata és un vot nacionalista, etnicista i identitari. Només guanyen allà on la colonització espanyola és hegemònica. A les terres on la població és majoritàriament catalana no queden ni en segon lloc.
#35 Ramon, Barcelona. 22/01/2009 - 18:48 En un panorama mediàtic com l'actual, la legitimitat de qualsevol victòria del PSC és bastant similar a la legitimitat dels referèndums franquistes.
#34 Lluís, St. Cugat. 22/01/2009 - 18:47 L'inmensa majoria de catalans som com el Buenafuente: perfectament bilingües sense complexos.
#33 Walzer, BCN. 22/01/2009 - 18:37 Ramon: Es un punt de vista molt respectable, però entén que minoritari. A les últimes eleccions, les generals, el PSC va arrassar. Suposo que els seus votants deuen pensar diferent. En tot cas, crec que les vostres anàlisis són vehements i poc objectives
#32 Ramon, Barcelona. 22/01/2009 - 18:25 No diem que el PSC sigui pitjor que ningú. Diem que el PSC ha fet més mal que ningú. En paraules de Ramon Barnils a la Catalunya Ràdio d'abans: "Al cap i la fi hauran acabat fent més mal a Catalunya els antifranquistes, que els franquistes".
#31 Walzer, BCN. 22/01/2009 - 17:50 Ah! Quina dèria amb l'idioma. Sembla que la nostra identitat penja del fil d'unes paraules més o menys ben dites. Oscar, ets un exagerat. El PSC, el pitjor que ha passat a Catalunya! I Felip V? i Franco? A veure si som més rigorosos!
#30 Torsimany, Vilafranca. 22/01/2009 - 17:08 A Buenafuenta li fa vergonya aparèixer com a català dient paraules catalanes enmig d'un monòleg castellà, perquè aleshores se'n riurien d'ell i no se'n riurien amb ell.
#29 Jordi Puig, Barcelona. 22/01/2009 - 16:52 Aitor, tens raó: Pujol és el del Pacte del Majèstic. El millor pacte polític per Catalunya dels darrers 300 anys. I això no ho dic jo, sinó Heribert Barrera, gens sospitós de ser de CDC. Cal llegir i pensar més abans de parlar, gamarús.
#28 Pablo, Castelldefels. 22/01/2009 - 16:44 Le recuerdo al ex-Molt Honorable que hace muchos años que Buenafuente trabaja para la A-3 y la Sexta, y que eso de hacer las gracietas en castellano lo hacia aquí, en TV-3 cuando Ud. mandaba, y nunca le oi quejarse, txitxarel.lo.
#27 oscar, Gràcia. 22/01/2009 - 16:41 Ramón, una cosa és la pluralitat, recomanable sempre, i l'altre permetre que algú a qui li pagues una pasta indecent destrossi el català. Però tens raó -crec- en dir que el PSC és el pitjor que li ha passat a Catalunya.
#26 Ramon, Barcelona. 22/01/2009 - 16:07 Sí, és veritat, Òscar. Abans TV3 era molt plural i podies trobar-hi continguts i missatges a dojo que no anaven en absolut en la línia del Govern. No com ara. El PSC no és un partit totalitari per una única raó: no és partit, ans miserable sucursal.
#25 Aitor, L´H. 22/01/2009 - 16:04 Pujol no és aquell dels pactes del Majestic, espanyol de l´any a l´ABC i obsessionat amb l´encaixisme a Espanya? Sr Pujol vagi a donar lliçons de catalanitat a la seva santíssima mare.
#24 oscar, Gràcia. 22/01/2009 - 16:03 El senyor Pujol, que ara diu el que diu, també hauria de recordar que va ser en la seva època de President que el Buenafuente s'hi cagava en la llengua pròpia de Catalunya. I aleshores ja li estava bé. O, almenys, no protestava.
#23 Josep, Barcelona. 22/01/2009 - 15:55 Jo entenc que en aquest país el que es fa, més o menys, és allò que volen la majoria de votants. Si es castiga per no retolar en català no és perquè si, sinó perquè algú ha votat els qui defensen aquesta política. No precisament el PP...
#22 Josep, Barcelona. 22/01/2009 - 15:53 Si tothom pot fer allò que li dóni la gana, ¿per què no guanyar-nos la independència am cops de sabre, ja que podem fer tots el que ens dóni la real gana? Que guanyi qui més trets encerti, no?
#21 Ramon, Barcelona. 22/01/2009 - 15:52 La barreja d'idiomes era indispensable per al Buenafuente. Però només mentre era a TV3. Ara no tinguis por que se'n vagi mai, al català. Evidentíssimament que eren excuses de mal pagador. Puta mandanga.
#20 Josep, Barcelona. 22/01/2009 - 15:52 Reclamar una bona educació pels fills i al mateix temps dir que tothom ha de parlar com li dóni la gana penso que és una gran contradicció, Pere, perquè et podrien dir que cada fill s´eduqui com li dóni la gana, també, no?
#19 Josep, Barcelona. 22/01/2009 - 15:50 El català sempre ha estat farcit de castellanades més o menys gracioses, sobretot si es diuen amb accent molt català. "Bueno..." "Desdeluego..." "Claru" etc... Aquest no és el problema principal, no, ni molt menys!
#18 Josep, Barcelona. 22/01/2009 - 15:47 L´Eugènio era un humorista aragonès de la franja (Benabarre) que barrejava el català i el castellà amb enorme facilitat. La gràcia era que tenia un accent català pronunciadíssim i això encara el feia més graciós. Saben aquel que diu...
#17 pere, lleida. 22/01/2009 - 15:44 A tot el món es debat com intentar sortir d'aquesta crisi economica i aqui el major problema q tenim és qels polticos ens tenen q dir com retolar, com educar als nostres fills, i com tenim q dir gilipollas.Q cadascu parli com li de la gana
#16 manel, Barcelona. 22/01/2009 - 15:19 Hauria de valorar altres coses com, per exemple, si el BNF aconseguia que gent que no mira TV3 habitualment ho fes. No es tractava de promoure el català? La imposició fa girar la truita i destrossa la llengua catalana... i neix el catalang.
#15 Ramon, Barcelona. 22/01/2009 - 15:18 Si el bufó sociata aquest es digués David Bonafont, el nom del programa d'Antena3 hauria estat David. I a TV3 justificava les castellanades amb l'argument que el salt d'un idioma a l'altre era clau en la seva comicitat. Ara deu haver canviat el pany.
#14 Joan Pérez, BCN. 22/01/2009 - 15:17 Jo mai empro aquests mots castellans. Fa ruc i sòmines.
#13 volem la indeopendencia ara aquest vespre, sils. 22/01/2009 - 15:16 Els representants de CiU també són responsables -no són els únics, certament- que Catalunya rebutgés al seu dia negociar un concert econòmic com el que tenen els bascs i els navarresos. I el sistema de concert huera solucionat els problemes de
#12 Kropotkin, Vic. 22/01/2009 - 14:32 dadma (barcelona): No intentes pensar, la evolución ha sido dura contigo y no vale la pena que te esfuerces. Las cosas son como son...
#11 Kropotkin, Vic. 22/01/2009 - 14:15 Puera lingüistica, pureza de Rh, pureza racial,.... Estos nazionanistas son unos nostálgicos del Tercer Reich... Señor, señor, como está el patio...
#10 dadma, barcelona. 22/01/2009 - 14:15 la pregunta que jo em faig és: Perquè en buenafuente pot fer la brometa de dir gilipollas a TV3? i perquè no pot fer la brometa de dir txitxarel.lo a La Sexta? i no em digueu que és pq la gent que veu la sexta no ho enten...pq segur que ho capten ràpid
#9 Ignatius, Barcelona. 22/01/2009 - 14:06 "Jacme", veig que no estàs massa ben informat. El Buenafuente ja fa uns quants anys que no treballa a TV3. I si hi va en qualitat de convidat, pot parlar com li roti.
#8 EL PILOS, GIRONA. 22/01/2009 - 14:04 ERC HA AJUDAT MOLT A ENFONSAR EL PAIS GRACIAS PUXI I CAROD
#7 Jacme III, Barcinona. 22/01/2009 - 13:59 Ignatius (Barcelona): EL BUENAFUENTE NO POT FER EL QUE LI ROTI A TV3, JA QUE TV3 TÉ UNS PRINCIPIS I UN LLIBRE D'ESTIL.
#5 Ignatius, Barcelona. 22/01/2009 - 13:38 Buenafuente castellanitza el català, o tan sols reflecteix la manera de parlar real dels catalans? Jo no he sentit al carrer ningú de menys de 60 anys dir "txitxarel·lo" o "gamarús". A més, per què s'hi fica? Buenafuente pot fer el que li roti
#4 Enric, Lleida. 22/01/2009 - 13:37 I aquest Roger de Gràcia, que diu que semblem "marcianus"?
#3 LERTULO, BCN. 22/01/2009 - 13:27 basta de fanatismo nacionalista, quien se cree que es este pujol para meterese en todo...LOS DINOSAURIOS VAN A DESAPARECER, NO VEO LA HORA, ESTA GENTE NZIONALISTA COMO PUYOL ES PATETICA
#2 Carolina, Barcelona. 22/01/2009 - 13:24 I també el "¡qué cabróoooon!" d'en Maragall-bis: és una castellanada sense cap sentit.
#1 dani, reus. 22/01/2009 - 13:22 Aixo es culpa de TV3, perquè han deixat que tota aquesta farandula de Buenafuentes, Poloniias,etc malparlesin i castellanitzesin el català durant els seus programes?
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Lo + comentado Lo + visto Lo + enviado Lo + comentado Lo + visto Lo + enviado Lo + comentado Lo + visto Lo + enviado 07.01.09 · ![]() 09.07.08 · ![]() 27.05.11 · ![]() 24.07.11 · ![]() 31.05.11 · ![]() 30.06.08 · ![]() 06.10.11 · ![]() 14.05.09 · ![]() 18.08.08 · ![]() 17.10.11 · ![]() 07.09.11 · ![]() 28.05.11 · ![]() 15.04.11 · ![]() 24.07.11 · ![]() 04.04.11 · ![]() 27.05.11 · ![]() 03.05.12 · ![]() 12.04.12 · ![]() 19.10.11 · ![]() 18.05.10 · ![]() 03.11.08 · ![]() 23.02.09 · ![]() 05.11.09 · ![]() 09.07.08 · ![]() 12.04.12 · ![]() 18.05.10 · ![]() 06.01.11 · ![]() 27.05.11 · ![]() 12.01.10 · ![]() 15.04.11 · ![]() ![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

Aviso legal | Quienes somos | Publicidad | Contacto | Colabora |
© Copyright e-noticies.com · Se permite la reproducción siempre que se cite la fuente
Créditos: Desarrollo Hispanetwork · Diseño Ochionet
Noticias en catalán · Noticias en castellano
e-notícies - Noticias Comunicación - Pujol reprocha a Buenafuente que haga "las bromas en castellano"
























