Publicidad
Comunicación · 22 de Agosto de 2013. 12:42h.

El ABC compara el éxodo sirio con las empresas que se van de Catalunya

La viñeta muestra unos muñecos afirmando que "somos empresas huyendo del nacionalismo catalán"

El ABC compara el éxodo sirio con las empresas que se van de Catalunya

Vinyeta del ABC

El diario ABC compara los sirios que han decidido huir de su país a consecuencia del enfrentamiento entre suníes e islamistas con las empresas que, según la Comunidad de Madrid, han abandonado Catalunya para instalarse en la capital del Estado.

En una de sus viñetas cómicas, firmada per Jose María Nieto, se puede ver un muñeco que pregunta a una larga cola de otros muñecos que van con gafas, corbata y maleta de trabajo: "Y ustedes también son sirios huyendo de la guerra?" Y uno de ellos responde: "No, no, somos empresas huyendo del nacionalismo catalán".

El consejero de Economía y Hacienda de la Comunidad de Madrid, Enrique Ossorio, explicó el lunes pasado que más de 1.000 empresas catalanas se han trasladado a Madrid durante los últimos tres años, según datos del Boletín Oficial del Registro Mercantil (BORME), procedentes de otras comunidades autónomas.

En el editorial del pasado 20 de agosto el diario atribuyó la fuga de empresas al soberanismo porque consideraba que "la ideología liberticida del nacionalismo dificulta el comercio y la prosperidad mediante absurdas y artificiales normas identitarias".

Publicidad
Publicidad

38 Comentarios

Publicidad
#23 El azote de los necios, Barcelona, España, 23/08/2013 - 13:07

Madrid incrementó un 23% la exportación entre Enero y Mayo del 2013.... poco a poco los pilares del independentismo se derrumban y están desviando nuestro potencial hacia Madrid.... felicitaciones.....

#22 El azote de los necios, Barcelona, España, 23/08/2013 - 12:36

Diario Expansión. Siguen los datos de debilidad económica en Cataluña. Las exportaciones de Cataluña han crecido un 0,3% en el primer semestre y un 8% en el resto de España.....

#21 Korrupipi, Vic, 22/08/2013 - 18:24

La independencia traerá una crisis brutal, paro 30%, desahucios, suicidios, fuga de capitales... Ay calla, pero si esto ya es España...juas, juas...mejor hundidos

#20 Quèee???, bbb, 22/08/2013 - 17:17

Deu meu, què terrible acudit! Sóc jo l'única persona quese li ha posat els pèls de punta? Sou conscients del rastre de nens morts i de civils que cauen diàriament en aquesta infame i cruel guerra? Per favor, us cal veure una bona sessió d'imatges, i parlem! Amb gasos químics en zones d'infants!!

#20.1 Qui, E i CAT l'any 1990, 22/08/2013 - 20:00

En la guerra que van fer els americans no gaire lluny, a l'Irak, el gas mostassa que feia servir l'antic aliat dels ianquis, Saddam Hussein, contra els kurds provenia d'Alemanya... i els obusos per llençar-lo, de la fàbrica hispano-ianqui de Sevilla, Santa Bárbara. Eren els anys de Gonzàlez i Pujol.

#20.2 Terraxa, Terrassa, 23/08/2013 - 00:04

L'acudit de l'ABC és de miserables, però el comentari de QUI està absolutament fora de lloc, a no ser que vulgui dir que està d'acord amb el sentit de l'acudit. O del que els passa als sirians,

#20.3 Pilar, Barcelona, 23/08/2013 - 11:23

Terraxa, els sionistes ianquis tipus Henry Kissinger sou així de cínics. Trieu titelles com al-Assad i després us estranya que facin servir les armes químiques que els heu proporcionat. I el mateix us passa amb tots, des de Mubàrak a Saddam Hussein passant per Pinochet. Són els vostres monstres .

#20.4 Terraxa, Terrassa, 23/08/2013 - 23:16

Pilar, aquest acudit és repugnant, només cal veure el patiment del poble sirià. El teu comentari ês absurd i aberrantment sectari. I a més ets molt pesada amb lo dels sionisme i passada de moda (treure en Kissinger!!)

#20.5 Quèeee???, CAT, 24/08/2013 - 10:49

Terraxa, no te la coneixíem aquesta faceta sionista ianqui... no et fa vergonya defensar al-Assad, justament ara, quan està bombardejant el seu poble amb les armes químiques que li heu subministrat?.

#20.6 Terraxa, Terrassa, 25/08/2013 - 22:04

Cretí/na sectari/ària, el pitjor de tot és que alimentes el teu miserable ego usant milers de mort per poder continuar amb el teu discurset.
I, com de costum, continues mentint, posant en boca meva coses que mai he dit.


#19 Therese, bcn, 22/08/2013 - 17:07

Qui riu darrer, riurà millor. Sóm molts els que ara no riem, ens ho prenem seriosament i esperem temps millors. Paciència.

#19.1 El azote de los necios, Barcelona, España, 23/08/2013 - 09:30

Si, lo que tu quieras, pero deja de traducir expresiones españolas..... que pierdes aceite con el " qui riu darrer, riurà millor"....