Publicidad
Comunicación · 13 de Mayo de 2013. 15:19h.

TV3 homenajea al Espanyol de Leverkusen

"Juntos escribieron un legado que emocionó todos"

TV3 homenajea al Espanyol de Leverkusen

Imagen del reportaje

El canal Esport3 recordará mañana los 25 años de la Copa de la UEFA que jugó el Espanyol. Lo hará con el documental "Marcados. Más allá de Leverkusen ", que se emitirá a partir de las 22.00, con 55 minutos de duración y donde se hace un recorrido por la odisea europea del club, en la temporada 1987-88.

El Departamento de Deportes de TV3 ha querido recordar con esta producción "aquella campaña histórica, a través de las imágenes más jugosas de unas eliminatorias vibrantes y, sobre todo, del testimonio de los miembros de aquel equipo blanquiazul".
 
"Aquellos hombres llevaron al Espanyol a la cima de Europa. Tuvieron el cielo a tocar, pero la gloria se les escapó en una noche oscura, en la ciudad alemana de Leverkusen, donde perdieron la Copa en la tanda de penales del partido de vuelta de la final y después de haber sido un auténtico matagigantes, como el Milan o el Inter, y de haber generado simpatía en todas partes".

"Pero a pesar de la derrota, quedó un equipo para el recuerdo, que en la amistad y en la unión del vestuario, encontró su fuerza. Juntos escribieron un legado que emocionó a todos y dan fe a 'Marcados. Más allá de Leverkusen ': desde el entrenador Javier Clemente, hasta los jugadores todavía vinculados al fútbol desde planos diferentes, como Ernesto Valverde, Miquel Soler, Tommy N'Kono, John Lauridsen, Michel Pineda, Joan Golobart o Ángel "Pichi "Alonso", explica TVC.
 
El documental propone un juego de memoria para el telespectador nostálgico del fútbol de los 80, "pero también invita a descubrir toda una epopeya a los deportistas que ahora empiezan, tal como muestran las imágenes de un encuentro que Golobart, N'Kono, Pineda y Lauridsen tuvieron con los niños y niñas de los equipos de las categorías infantiles del Español, en la ciudad deportiva de Sant Adrià del Besòs".
 
"Marcados. Más allá de Leverkusen "está dirigido por Oriol Vidal y Dani Barcón, la realización es de Dani Barcón, Mónica Úbeda y Jesús Muñoz, la redacción, de Jordi Bentanachs y Oriol Vidal, y la producción, de Anna López y Fernando Martínez.

Publicidad
Publicidad

17 Comentarios

Publicidad
#5 cat51, cat, 13/05/2013 - 19:30

Com que tinc una edat, recordo perfectament aquella època. Soc culé, pero m'hagués agradat que un equip català guanyés aquella copa. El Sr. Clemente va fer una gestió nefasta del vestidor amb la seva gelosia cap a Lauridsen. Veuré el reportatge per escoltar quines excuses dona el personatge.

#5.1 luis, barcelona, 14/05/2013 - 00:36

Es lo que tiene ser culer. Ese dia queriais que ganara el español. Nosotros nunca hemos quuerido ni querremos que gane nunca el barsa. Es el tìpico caracter catalan que nunca tendrà la independència por tontos. Jajaja

#5.2 Saprissa, Sants, 14/05/2013 - 10:27

Luis aqui el unico ton... me entiendes no?

#5.3 Limo, Barcelona, 14/05/2013 - 14:40

Luis no te confundas, la gran mayoria de culés nos alegramos muchísimo de las 2 derrotas en la final de la UEFA en la tanda de penalties.
Es que hay que ser inútiles! si preguntais en Europa no saben ni quien sois ni se acuerdan de vosotros.
Solo se acuerdan de los vencedores, como el Barça.

#4 jau, mataro, 13/05/2013 - 19:04

Lo del Leverkusen va marcar tant la història de l'Apañó, que ara cada vegada que parlen d'Europa la caguen.

#3 Grau, Berna, 13/05/2013 - 18:30

No passa res, hi ha altres canals per gaudir, també lectura, cinema, teatre, concerts... o els DVD's de les lligues i copes d'Europa del Barça.
No passa res, un dia és un dia, i al menys ho fan al canal d'esports i no per tv3.
Poca audiència tindran...

#3.1 Saprissa, Sants, 14/05/2013 - 10:28

jajajaja tranquil Grau q segur q tindràs la teva dossi de Bar$a

#2 Gerard, Basilea, 13/05/2013 - 17:05

Gràcies Canut, fas l´enquesta si el Girona ha de ser el filiar del FAR$A i cau contra el cuer .... CENIZO !!!. Força Penya, Força Vendrell, Força CN Sabadell, Força Granollers ,etc. Catalunya més que un Club. Hans Gamper = suïs.

#2.1 Apañó, menys que un club, Terrassa, 13/05/2013 - 18:49

Evidentment que Catalunya és més que un club, i molt més que una comunitat de la tercermundista i canyi espanya, és un país mil.lenari. I l'espanyol és molt menys que un club, un grup de merengons ressentits amb complex d'inferioritat per no ser catalans i del barça.

#2.2 Gerard, Basilea, 13/05/2013 - 20:05

2.1, Terrassa no és on Florentino Perez és rebut com un Rei???. Terrassa no és "la cuna del madridismo en Catalunya"???. Jojojojojo. Venga, a dar clases a los culerdos, que els pericos anem sobrats. Tomaaaaaaaaaaaa. Pagafantas.

#2.3 jhs, Barcelona, 13/05/2013 - 20:14

Sóc perico i català, catalans els meus pares i avis, i també em sento espanyol així que de merengon i inferior tinc ben poc.

Visca L'Espanyol, fora culerots totalitaris!

#2.4 jordi, barcelona, 14/05/2013 - 00:42

Espanyol totalitari. Només falta llegir el nom. A més és Reial. Més totalitari imposible. El barça és l?gicament el club del poble, que lluita contra l'equip de la meseta l'altre Reial Madrid

#2.5 Gerard, Basilea, 14/05/2013 - 09:12

La REIAL Sociedad es totalitari, perfecte. I el Far$a no es deia Barcelona Football Club, l´equip del poble de guiris que venien a Catalunya amb l´amic Hans !!!. Els catalans universitaris eren altres ...

#2.6 Limo, Barcelona, 14/05/2013 - 14:45

Et fot que la lliga l'hagi guanyat un altre cop el Barça, oi Gerard?
Doncs et fots, i no per gràcies de l'Apanyol sinó per mèrits propis. Vosaltres un dia o altre a tornar a Segona, tot arribarà...

#1 Gerard, Basilea, 13/05/2013 - 15:33

Algú em pot dir els equips que NO han baixat a segona als darrers 20 anys????. Madrid, Far$a, Bilbado, Valencia i ........ Pista: Equip català. Amb Estadi nou on no et mulles si plou, on es veu tot de conya.

#1.1 lluis, barcelona, 13/05/2013 - 16:09

Si. T'has dexat un equip espanyol. Es diu RCD Espanyol ( de Barcelona). Potser millor baixar a 2a alguna vegada I anar a la uefa moltes més, no?. Per cert, no hi ha més equip "farsa" que l'Espanyol.

#1.2 Mabus, Barcelona, 13/05/2013 - 20:16

lluiset l'Espanyol a l'igual que succeeix amb el FCB és un equip català i per tant espanyol, t'agradi o no és una realitat objectiva. Apa que gaudeixis de tv3!