Publicidad
Comunicación · 17 de Septiembre de 2013. 20:37h.

TV3 también explica a los niños que Catalunya "perdió su libertad"

"Felipe V no tuvo nada de compasión de los catalanes"

El Info K, el informativo del canal infantil de TV3, también quiso explicar a los niños días después de la Diada que pasó en 1714. De esta manera, el informativo advertía que "seguramente esta historia no es la más alegre que has oído nunca. Ni la más triste, ni la más aburrida. Pero pon la oreja porque es bien real".

El programa recuerda la Guerra de Sucesión y la lucha entre Castilla, partidaria de los Borbones, y Catalunya, partidaria de Carlos III. Igualmente, señala que a Carlos III le cayó "una herencia" tras la muerte de su hermano. "Heredó un imperio y era tan poderoso que ya no le importaba lo más mínimo ser rey de los catalanes. Y se marchó como si nada".

"Lo más grave fue que los ingleses y el resto de aliados de los catalanes también nos dejaron plantados. La guerra estaba bien perdida", señala, además de denunciar que "el nuevo rey, Felipe V, no tuvo nada de compasión de los catalanes y castigó al pueblo catalán con uno de esos castigos que no se olvidan: el decreto de Nueva Planta".

"Era un conjunto de leyes que entre otras cosas eliminaban la Generalitat, es decir, el Gobierno. Catalunya perdía así su libertad", se concluye. El Info K, finalmente, recomendó tres libros sobre el 1714 a los niños: 'La història que en Roc Pons no coneixia' de Jaume Cabré, '1714' de Jordi Sierra i Fabra y 'Aquell dia de 1714' d'A. Munné-Jordà.

Imagen del vídeo

Imagen del informativo

Publicidad
Publicidad

100 Comentarios

Publicidad
#69 Romulo, Sant Just, 19/09/2013 - 09:24

La guerra va acabar en 1713 amb la derrota dels Borbons de Felip V i la victoria de la gran coalició de la qual Catalunya n'hi era part.

Malgrat haver guanyat la guerra, Catalunya va esser el gran perdedor del Tractat d'Utrecht, el qual va reconeixer Felip V com a legitim sobirà de Catalunya.

#69.1 Romulo, Sant Just, 19/09/2013 - 09:29

Uns mesos desprès de la firma del Tractat d'Utrecht, en 1714 els Corts Catalans van decidir que no volien aceptar els temes del tractat i van declarar la guerra contre Felip V.

Evidentment, anglesos i austriacs, ja en pau amb els Borbons, no van recolzar als catalans ni amb tropes ni material.

#68 Països catalans... Mai!!!!, Sa Pobla, 18/09/2013 - 17:45

Que fan aquests nins i nines cantant volem països catalans?(altre video) si aixo no ha existit mai. Fora catalanistes de Mallorca Fora!!. Mallorca es des mallorquins arruix no volem mentiders. Fora! Barco de rejilla a tots els imperialistes catalans. Visca Mallorca, visca es mallorquí i visca España

#68.1 JOSEP RUIZ GARCIA, SANTA COLOMA DE FARNERS, 19/09/2013 - 12:23

Que n'ets de `patat fill meu !!! com es que jo entenc el que dius? et posis com et posis les illes varen ser repobladas amb catanas de l'Empordà, i si parles com parles igual que els valencians es per aquest fet.
Em sembla que portes una memjada de coco que et deslegitima TOTALMENT

#67 que es aquest Mapa??, Tarragona, 18/09/2013 - 17:26

Aquest reportatge esta ple de cagades historiques, com lo de dibuixar españa com si encara castella y Arago no formesin part del mateix imperi. Lo de Rei dels catalans em mata, Cataluña mai a tingut ni tindra rei, el rey auria sigut d'España y el seu imperi a Carles Cataluña se la bufava

#66 anna, bcn, 18/09/2013 - 14:00

vergonya de tele i país

#66.1 fanatic , barna, 18/09/2013 - 15:31

en pocas palabras fantasias animadas de ayer y hoy esto es de extraterrstes estos tio se han tomado algo oh son actores

#65 Santiago, Mataró, 18/09/2013 - 13:34

Madre mía !!!! que manipulación de la historia más burda, exagerada y con que cara dura se deja caer. Cara dura de las que hacen época. Desde luego este adoctrinamiento a los niños, es espantoso. Desde los tiempos de las juventudes de falange y las nazis, que no se instrumentalizaba así a menores.

#65.1 I els que va adoctrinar Franco? Així esteu.., Lleida, 18/09/2013 - 15:45

Santiago i tu quina educació vas rebre? Tens més de 50 anys i et vas educar i adoctrinar en l'educació franquista i nacionalcatolicista? Ens fas creure que tu estudiant al franquisme no et van adoctrinar, i als nens catalans d'ara que són LLIURES si els adoctrinen? Els arguments unionistes de pena.

#65.2 A vera nen, carbura!, Tarragona, 18/09/2013 - 17:21

aquest reportatge son mitjas veritats, rey dels catalans no ho hauria sigut mai, perque lo que volia es ser rey de l'imperi español, pero a TV3 prefereixen no nombrar la paraula España, xq l'imperi catal no existia, ni a existit mai. LO dolent es els llibres recomants, patetics y sense rigor histori